21 grudnia 2020

Tutorial na kalendarz adwentowy

 Witam Kochani!

Dziś przedstawię Wam tutorial na kalendarz adwentowy, choć oczywiście można sobie wykonać wg. poniższej instrukcji także kalendarz roczny :)




Do wykonania kalendarza, jako naszej bazy, użyłam 13 kart z beermaty. 10 kart miałam z gotowego albumu, 3 dorobiłam sama. Karty mają wymiary 15x15 cm, Okładka jest ciut większa: 15x15,8 cm. Potrzebujemy również kółek metalowych do spięcia gotowego już kalendarza.


Do ozdobienia wykorzystałam zalegające w mojej szufladzie papiery z sieci Action. Były to gotowe zestawy świąteczne z elementami do wypychania oraz tzw. zestawy do tworzenia kartek. Wykorzystałam również osamotnione arkusze z bloczka 15x15 cm różnych producentów. Jednym słowem - zrobiłam porządki :). oczywiście nie może zabraknąć nożyczek, kleju, kawałków beermaty (najlepsze są te, które zostają po wypchnięciu gotowych tekturek, pamiętajcie nie wyrzucajcie ich) oraz kostek dystansowych.


Krok 1: 
Na arkuszu beermaty układamy kawałek papieru do scrapu przycięty do wymiaru 13x13 cm. Dokładamy wycięte elementy do ozdobienia (przeszukajcie szuflady, na pewno znajdą się tam pozostałości zimowych kolekcji ;)). Ja obrazek z ciężarówką postanowiłam zrobić na niewielkim dystansie (tu wspomniana wcześniej reszta ramki po tekturce). 



Krok 2:

Po przyklejeniu obrazka na dystansie, zaczęłam do niego dodawać kolejne elementy oraz tekturkę Paper Card  w kształcie koperty . Tekturkę zrobiłam na podwójnym dystansie z beermaty, tak aby można było za nią wsunąć małą karteczkę.



Krok 4:

Przyklejamy kopertę w miejscu w którym pasuje nam do kompozycji. Ja przyklejałam kopertę raz z lewej raz z prawej strony, stosując również tę zasadę przy zdobieniu drugiej strony bazy. Wtedy karty kalendarza równo się układają. Na kopertę przykleiłam naklejki z gotową numeracją (chyba zakupione w Tedim). Mogą to być również cyferki z gotowych tekturek ( takie znajdziecie na półkach Paper Card)


Jak pisałam powyżej, koperty przykleiłam na podwójnym dystansie. Włożyłam do nich małe karteczki. U mnie mam na nich napisane, gdzie moja pociecha ma szukać drobnych upominków. To taka zdrowsza wersja czekoladowego kalendarza :). Wy możecie tam wsunąć np. złote myśli, czy przypominajki, co należy jeszcze przed Świętami zrobić.

 

             


Co myślicie o takim kalendarzu?






Ze sklepu wykorzystałam tekturki:


oraz zrobioną na moje indywidualne zamówienie tekturkę kopertę.

Ponieważ to Nasze ostatnie spotkanie przed Wigilią i w starym roku chciałabym złożyć Wam życzenia. Życzę przede wszystkim spokoju ducha i umysłu, pewności  i radości w sercu, stale towarzyszącej iskierki nadziei zdrowia. Wesołych i zdrowych Świąt Bożego Narodzenia oraz Szczęśliwego Roku 2021!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz